Čia pateikiame VDA Dizaino, Kostiumo dizaino, Tekstilės ir Stiklo katedrų magistro darbus, kuriuose daug dėmesio skiriama ekologijai, vartotojiškumo problemai.

Tarp šių darbų yra ir tokių, kuriuose mėginama ieškoti kultūros ar asmenybės apraiškų viename ar kitame daikte, arba tiesiog išties genialių idėjų.

Pristatome trečią šio ciklo temą – kokią įtaką mados pasauliui daro globalizacija.

„Globalizacijos procesas šiandien labai stipriai veikia visas gyvenimo sritis. Pasaulyje viskas maišosi, persipina, kinta, tampa visuotina. Technologijos suteikia galimybę pasiekti bet kokį objektą, norimą rezultatą. Man buvo įdomu, kaip šis procesas veikia madą, kokias galimybes atveria jaunam kūrėjui dabartiniame pasaulyje“, – pristatydama savo magistro darbą „Globalios mados fenomenas Lietuvoje ir pasaulyje“ sakė VDA Kostiumo dizaino katedros magistrė 25-erių Agnė Deveikytė.

Pasirinkti būtent tokią temą jaunąją dizainerę paskatino temos naujumas, aktualumas, sudėtingumas. Mergina teigė, jog globalizacijos procesas buvo įkvėpimo šaltinis kuriant praktinę darbo dalį – drabužių kolekciją „Juoda maža suknelė globaliame mados pasaulyje“.

„Kurdama apsiribojau tik teigiamais globalizacijos aspektais, kurie skatina pasaulį tobulėti“, – sakė A. Deveikytė.

Autorė pasitelkė vieną mados objektų / simbolių – mažą juodą suknelę – ir pamėgino, kaip pati teigė, vizualizuoti pasaulinės mados charakteristiką: visuotinumą, masišką plitimą, supanašėjimą, skirtingų objektų ir informacijos persipynimą.

„Kolekcijoje mažos juodos suknelės atvaizdas plito, keliavo per visus drabužius, kiekviename jų prisitaikė skirtingai, kito, priklausomai nuo idėjos, – taip, kaip ir pasaulyje informacija ir objektai juda, kinta, skirtingai prisitaiko“, – kalbėjo jaunoji dizainerė.

Puikiai matyti, jog suknelės atvaizdas kinta: vienur jis aiškus, kitur matoma tik dalis, vienur dvigubėja arba apsiverčia, kitur matyti tik kontūrai, paskui ji susiskaido į mažus kvadratėlius ir subyra.

„Pynimo technologija simbolizuoja pasaulio persipynimą, – pasakojimą, kaip įgyvendino savo idėją, tęsė A. Deveikytė. – Kolekcija kinta nuo klasikos, griežtų aiškių formų iki laisvumo, lengvumo, modernumo, nuo juodos spalvos iki šviesių lengvų spalvų, audinių ir pynimo. Nuo paprastumo, rankų darbo, primityvumo iki tobulėjimo, modernėjimo, visuotinumo, skirtingų stilių, idėjų jungimosi, persipynimo, modernių pikselių, lipdukų, aplikacijų naudojimo. Tačiau kiekviename modelyje maža juoda suknutė išlieka, tik vis kitokia, nauja, neatpažįstama.“

Kolekcijoje jungiasi ne tik skirtingi drabužiai, stiliai, bet ir skirtingos technologijos, audiniai ir faktūros. Dizainerė sakė, jog tokia didelė elementų įvairovė – neatsitiktinė, nes būtent šios priemonės padėjo jai perteikti globalumą.